Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /var/www/vhosts/modeka.pl/httpdocs/storage/modification/catalog/controller/startup/startup.php on line 74 Dovolená snů - s Modeka v pozadí

Dovolená snů - s Modeka v pozadí

7 Mar 2022

Když jsme o dovolené přemýšleli, měli jsme několik možností, jak ji strávit. Zvažovali jsme, že pojedeme mikrobusem přestavěným na obytný vůz a vezmeme si motorku, nebo pojedeme na jedné motorce, byla tu ještě jedna možnost, jet na dvou motorkách, ale ta byla nejméně pravděpodobná, protože jsem v té době motorku neměla. Dlouho jsme přemýšleli o tom, jak chceme strávit naši první společnou dovolenou, a otáleli jsme. Mezitím jsme na začátku září koupili pro mně motorku a hádejte co? Rozhodli jsme se pro dovolenou na dvou motorkách. Do samotné cesty zbývaly dva týdny, které jsme strávili tím, že jsme sebe a především mě na tuto formu cestování připravovali. Chvíli nám trvalo, než jsme našli to správné oblečení na motorku. Jeli jsme si do Vratislavi vyzkoušet oblečení Modeka, bohužel se ukázalo, že moje velikost není k dispozici, a já jsem měla velký zájem o soupravu Modeka Panamericana II Lady. Po domluvě se správnými lidmi jsme objednali oblečení s doručením domů. Balíček dorazil až několik dní před cestou a naštěstí mi velikost seděla. Mezitím jsem si objednala zbytek vybavení: boty, oblečení do deště, které jsem musela vyměnit, protože mi bylo malé, a pár dalších věcí. A tak mi den před cestou přišel poslední balíček oblečení do deště. Zabalili jsme vše večer před odjezdem a dokonce to šlo hladce, v kufrech zbylo dost místa na cestovní akvizice, nebo chcete-li suvenýry.

Počasí se může změnit

Vyrazili jsme v neděli odpoledne (18.09.). V Polsku nás přivítalo slunce, které nás provázelo až do poloviny České republiky. Bohužel jsme druhou část cesty jeli v dešti a při 8 °C. Pozdě večer jsme dorazili do Vídně, kde jsme se zastavili. Druhý den nás přivítal déšť, který trval až do poloviny Rakouska. Naštěstí se počasí změnilo, když jsme z hlavní silnice odbočili na vedlejší horské cesty. Můj milý mi dopřál prohlídku rakousko-slovinských serpentin vedoucích po vedlejších silnicích přes malebné vesničky, což pro mě byla výzva, protože jsem nikdy nejezdila s kufry. Na noc jsme se zastavili v Postojně, kde nás ve svém domě hostila velmi sympatická Nadia. Dopoledne následujícího dne jsme strávili průzkumem okolní krásné jeskyně Postojska Jama. Pak jsme se vydali do Chorvatska.

Destinace Chorvatsko!

Další dva a půl dne jsme strávili jízdou podél chorvatského pobřeží, které mi vyrazilo dech, protože jsem tam byla poprvé. Kombinace moře a hor je nádherná, zejména když sledujete, jak se vegetace mění s přibývajícími kilometry. Po této cestě jsme vyjeli na Malý Alan, odkud jsme obdivovali okolí. Výstup na tuto horu byl pro mě způsobem, jak překonat strach a zároveň získat důvěru ve své schopnosti. Výstup i sestup z hory zahrnoval mnoho kilometrů po šotolinové cestě, která měla místy velmi sypký povrch. Také jsme se vydali kousek mimo silnici, abychom obdivovali fenomenální vodopády Krka. Velmi jsem se na to těšila, protože to byl můj sen už nějakou dobu, a musím říct, že mě toto místo nezklamalo.

Všestranná relaxace

Pátý den jsme dorazili do Žuljany, kde jsme strávili poslední čtyři teplé dny. Po krátkém hledání ubytování jsme se rozhodli pro byt přímo u vody, z jehož balkonu byl krásný výhled na vodu a nedaleké kopce. První dny jsme strávili na krásné pláži a vyhřívali se na chorvatském slunci. Lákalo nás také šnorchlování a hledání mušlí a ostnatých lastur. Z pláže i z balkonu jsme obdivovali božské západy slunce. Měli jsme štěstí, že zde byly otevřené stánky s místními produkty a čerstvými rybami, ze kterých jsme si připravili výborná jídla. V den, který slunce svítilo méně, jsme se vydali do Dubrovníku. To byl můj další malý sen. Procházeli jsme se úzkými kamennými uličkami mezi starými budovami a jedli tu nejlepší zmrzlinu na světě. Projížděli jsme také kusem poloostrova Pelješac, který nás uchvátil krásnými výhledy, místy, poli plnými zralé révy a malými vinicemi. Poloostrov je proslulý svými lahodnými víny, bohužel suchými, ale pro vytrvalce jsou v místních malých vinicích k dispozici i sladká vína. Během prohlídky jsme se zastavili na farmě, kde jsme ochutnali čerstvé ústřice (ble) a moules v červené omáčce, které nám velmi chutnaly. Bohužel se zhoršilo počasí a nemělo smysl sedět na jednom místě, takže jsme se rozhodli pokračovat dál.

Černá Hora a Srbsko - to je ono!

Rozhodli jsme se podívat do Černé Hory. Devátý den jsme překročili hranice a zamířili do Kotoru. Zastavili jsme se u hradeb starého města, abychom si ho na chvíli prošli a dali si malou svačinku (zmrzlinu). Stejně jako Dubrovník je to krásné místo s úzkými kamennými uličkami a starými měšťanskými domy. Nad hradbami nahoře jsou zříceniny hradu, ale bohužel nebylo dost času na to, abychom tam vylezli.  Odtud jsme se vydali po nejkrásnější motorkářské trase v Evropě, kde jsme udělali spoustu zastávek na focení, bohužel někdy tento výhled zakrývala mlha nebo mraky. Zažila jsem tam i jízdu v mracích, kdy jsem neviděla nic, ani svého přítele jedoucího 30 metrů přede mnou. Druhý den jsme přistáli na nejkrásnějším místě naší cesty, kterým je Durmitor. Bylo to místo, které na mě udělalo největší dojem z celého turné. Klid a prostor, který tam panuje, vzbuzuje úctu. Je těžké vyjádřit slovy, jak jsem se tam cítila, a fotografie nevystihují krásu tohoto místa.

Ve stejný den jsme se vydali do Srbska, které mě opravdu překvapilo, protože je nádherně zelené a hornaté. První den jsme z ní viděli jen kousek, protože se rychle setmělo, a to mě opravdu mrzí, protože jsme míjeli nádherné svahy, které jsme nemohli obdivovat.  Další den jsme toho viděli mnohem víc, projeli jsme dva národní parky a pak podél řeky Driny směrem do Maďarska. Tam jsme strávili noc ve volné přírodě pod stanem na břehu řeky (předtím buď nebylo místo, nebo počasí takovému luxusu nepřálo). Byl to velmi zajímavý zážitek, který si budu chtít zopakovat. Počasí nám velmi přálo a dokonce nás překvapilo, bylo teplo a dokonce svítilo slunce. Při jízdě krajinou jste měli dojem, že tohle není Evropa. Malé vesnice a městečka, žádné velké hypermarkety, jen místní obchody, úplně jiná mentalita lidí, všichni ochotní pomoci, což se v Polsku hledá těžko.

Polák a Maďar - dva synovci

Dvanáctý den jsme již byli v Maďarsku, naším cílem byl Balaton, který jsem nikdy neviděla. Bohužel nevím, co si tam většina lidí pochvaluje, ale mě to místo nijak neuchvátilo. Na druhou stranu jsme se velmi chutně najedli tradičních jídel a přenocovali v Hevízu, kde nás hostitelka pohostila svou pálenkou na zahřátí, protože se k naší cestě opět přidal déšť.

Předposlední den jsme se vrátili do Rakouska, prošli se v národním parku u Neziderského jezera a pak jsme zamířili do Vídně, kde jsme přenocovali. V den návratu nás uprostřed České republiky opět zastihl déšť a nízké teploty. Prohlídku jsme dokončili za deštivého, chladného večera, všichni promrzlí a místy promočení, ale s úsměvem na tváři.

Další výlet? Určitě!

Tato cesta byla mou první zkušeností s dalším cestováním na dvou kolech. Nezapomenutelné je vzrušení z celé cesty (miluji hory a jejich kombinace s vodou je ta nejúžasnější věc), stejně jako přátelští lidé, které jsme cestou potkali, a kuchyně, jídla a chutě, které jsme cestou hodně ochutnali. Za čtrnáct dní jsme ujeli asi 4 000 kilometrů přes 7 zemí a viděli spoustu krásných míst.